Fenomen blogów internetowych

Sukces blogów internetowych to fenomen wciąż badany przez specjalistów świata mediów. Ciężko wskazać moment, w którym blogi przejęły rolę dużych portali internetowych i zaczęły kreować trendy. Dziś można zaryzykować opinię, iż do najpopularniejszych należą słynne blogi modowe tzw. szafiarek. Szafiarki to zazwyczaj młode dziewczyny zainteresowane żywo światem mody i trendów, nie bojące się śmiałych stylizacji oraz odważnej kreacji własnej osoby. Na swoich blogach dzielą się dzień po dniu swoimi propozycjami na „look dnia” przy okazji zarabiając na tym spore pieniądze. Najpopularniejsze blogi charakteryzuje jak łatwo się domyśleć duża czytelność i ogrom osób wracających na nie każdego dnia. Tutaj pojawia się więc szansa na duży zarobek. Właściciele sklepów internetowych czy innych większych portali modowych chętnie reklamują się na wspomnianych blogach. Ich właścicielki obdarzane są również prezentami w postaci ubrań czy kosmetyków, które zostawiają sobie lub organizują konkursy dla swoich czytelniczek. Coraz popularniejsze stają się również blogi na temat muzyki czy filmu. Blogerzy starają się zwrócić uwagę na propozycje muzyczne będące wciąż poza głównym nurtem czy twory sztuki alternatywnej. Budują takim sposobem swoją własną siatkę odbiorców tego, czego nie znajdziemy w telewizji czy komercyjnych stacjach radiowych. Blogerzy coraz częściej przejmują więc rolę autorytetów i komentatorów rzeczywistości.