Sztuka rozreklamowania bloga

0

Kiedy decydujemy się na założenie swojego bloga, często mamy ogromny zapał. Szybko planujemy jego tematykę, wygląd, misję oraz szkicujmy portret psychologiczny czytelnika. Wszystko w porządku, tylko że okazuje się, ze wpisujemy już trzeci post, a naszego bloga wciąż nikt nie odwiedza. Pamiętajmy, że jeśli nie jesteśmy dziećmi znanego polityka, gwiazdami czy nie ma w związku z nami obecnie afery narkotykowej, to nikt na naszego bloga sam z siebie nie wejdzie. Musimy znaleźć blogi, które posiadają tę samą tematykę co nasza i włączyć się czynnie w ich życia: czytać posty, komentować. Komentarze muszą być zawsze na temat, rzeczowe. Warto zadawać pytania, wracać na nie i sprawdzać czy nadeszła odpowiedź. Zazwyczaj bloggerzy pamiętają swoje początki i z chęcią odwiedzają tych, którzy są aktywni na ich blogach. Zobaczymy, że wkrótce nasza statystyka w końcu drgnie. Jednak pamiętajmy, aby nie spamować czyli nie dodawać komentarzy zwięzłych, nic nie wnoszących takich jak „Wspaniały blog”. To za mało i zdradza, że nie przeczytaliśmy postu. Możemy zaproponować komuś kto zajmuje się nasza tematyką wywiad. Kiedy opublikujemy go na blogu, możemy być pewni, że bohater wywiadu poda w swojej notce link do naszego bloga. Pamiętajmy również, aby posty były dobre jakościowo, estetyczne. Najważniejsze to dobra nawigacja strony i niezbyt rażące kolory. Jeśli wkładamy w bloga dużo pracy, odwdzięczy nam się on w postaci mnóstwo odwiedzających.

Dodaj komentarz