Komputery stanowią nieodzowny element wyposażenia każdego biura. Korzystają z nich sekretarki, handlowcy, projektanci, inżynierowie czy panie w urzędach. Na każdym z tym urządzeń zainstalowane jest inne oprogramowanie, które przydatne jest w pracy na danym stanowisku. Jednak na większości stanowisk wykorzystuje się pakiety biurowe. Edytory tekstu czy arkusze kalkulacyjne. Edytory tekstu służą do pisania wszelkiego rodzaju dokumentów, których nie da się uniknąć w standardowej firmie. Zamówienia, pisma urzędowe czy umowy itp. pisane są właśnie w takich programach. Najpopularniejszym jest program firmy Microsoft Word, jednak istnieje kilka innych, funkcjonalnie takich samych programów. Niektóre z nich dostępne są w wersjach bezpłatnych. Podobnie sprawa ma się z arkuszami kalkulacyjnymi. Są to programy, które wykorzystuje się przy stosowaniu jakichkolwiek obliczeń, zastosowaniu formuł, które same wyliczają zakładane wielkości, wystarczy podać odpowiednie dane. W pakiecie Microsoftu jest program Excell, który doskonale nadaje się do takich rozwiązań. Umiejętność posługiwania się arkuszami nie jest już standardem wśród użytkowników komputerów. Program wymaga posiadania wiedzy na temat własnych funkcji, które są bardzo rozbudowane. Od prostych formuł wykonujących obliczenia, po bardziej skomplikowane wykresy czy tabele przestawne. W pakiecie biurowym dodatkowo znajduje się program do tworzenia prezentacji, a w bardziej profesjonalnych wersjach, również baza danych.

Dodaj komentarz